fredag 30 juli 2010

Liten resa

Har varit ut på en liten resa till guldkusten som är Göteborg och bohusskärgården. Kungälv och Marstrand. Skagerrak och Kattegatt som hörs på sjöväderprognoserna är i dessa farvatten.
I Kungälv var jag boende på Fars Hatt och därifrån utforskades området.
Bilresandet i Göteborg blir inte alltid vad jag tänkt, men vad jag får se mycket av staden från både söder, norr, öst o väst. En sevärd stad från alla de håll och tunnlar fram och åter.
Men det var snabbt ändrat på och de sista vändorna var det bara att åka dit jag hade mitt resmål, inga tunnlar och inga broar i all dess oändlighet behövdes passeras fram och åter.
Nej, bara en tunnel och vips så var man framme.
Här är vi i badet vid en liten ö före Marstrand, jag var själv i vattnet och Tuva och Cruse var säkert rädda vad som var fel på husse där i det våta.
Blöta men nöjda efter badet och husse på land.
Fin utsikt här från klipphällen. Vilket härligt väder, bara sitta och njuta o ha det bra.
Fisksoppa på Fars Hatts vis.
Såg vid Långedrag en mycket utsökt fisksoppa och säkerligen god.
Men den på "Fars Hatts vis" var mycket god:))
Fisksoppa på dagens fångst och tillagad med färska varor, var sååå gott...

2 kommentarer:

  1. Vilka fina badbilder! O soppan såg god ut med vinet till! Tack så mycket för besöket!!!/rm

    SvaraRadera
  2. Fösta bilden där hundarna simmar är jag själv i vattnet, det var skönt att bada i det fria...

    SvaraRadera