torsdag 28 oktober 2010

Sautering

Torsdagen är blåsig på morgonen, men en svag sol har nu, mitt på dagen, kommit fram och vädret är mer inbjudande att vistas ute i det fria med himlen som oändligt tak.
Har varit på en promenad med hundarna i naturen, löven har fallit av från alla träden.
Men det finns några tappra här och där som hänger där vissna och så färggranna i det gråa landskapet.

Maten för dagen blev en enkel rätt som jag här delar med mig av. Smakade gott eller…
Råstekt, eller mer fint sautering av potatis, palsternacka och röd paprika. Allt skivat i tunna skivor före tillagning. När det var klart så lade jag i köttet, här biffbitar av ren som blev över när jag lade en bit biffrad till att gravas - ska bli gravad renbiff.
Går alltid bra att använda vad man har av kött och grönt.
Gott blev det hela, trotts sin enkelhet och snabba tillagnin:-)
(Sautering, steka i mycket fett eller olja. Själv hade jag smör och olja i en djup stekpanna.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar