söndag 17 oktober 2010

Älgjakt

Så var då första veckan med älgjakt klar. Har varit en fin vecka med härliga dagar.
Jakten har även den fungerat bra och laget är nästan klar med den tilldelning vi har i älgskötselområdet.
Såg själv en stor älgtjur fösta dagen, men då var det inte läge till att skjuta något. Dels hade ett djur påskjutits och sedan var det för många smällar som jag inte visste om de kom från vårt lag eller grannlaget, så det var bara att släppa den tjuren vidare. Men den var stor och rejäl med fin hornkrona.
Ja nu blir det någon helg längre fram som jakten efter älg kommer att bli, men det blir fågeljakt så länge inte snön kommer i allt för stor mängd.
Bilder från jakten blir inga döda djur, nej jag visar några höstbilder med fina färger.

Skuggbild från jakttorn…Utsiktsbild med härligt blå himmel...Härligt gula löv och andra vackra träden…

2 kommentarer:

  1. Underbara höstbilder och en höstnatur som ger genklang lång in i själen..
    Vi har ett vuxet djur kvar på licensen på mitt jaktlag och en kalv på Tobbes jaktlag.
    Kalvjakten är vigd åt Gry. Jag hoppas givetvis att just den jakten blir lyckad, både för unghundens del och för att jag tänker prova äta bräckt njure :)

    SvaraRadera
  2. Har fyra njurar i saltvattenlag och en tunga.
    Får hitta på något gott av dessa läckerheter.
    Kan bli stekt njure med äppelskivor,(skivor ca en cm.). Något till en god varm macka... ja de bli nåt:-)

    SvaraRadera