torsdag 28 maj 2009

Varför så ojämnt?

Har laggt ett ”viltspårprovöppenklasspår denna kväll och vandrade ut på ett av mig tidigare känt område.
Men herrans jäv… vad sly växer fort på hyggen eller som skogsägare kallar det för med finare uttryck ”föryngringsytor”.
Det blev ett rejält fall även denna dag, en riktig kullerbytta, fick efter fallet stanna upp och rätta till glasögonen som blivit sneda och inte passade så bra.
Men det fixade till sig så det blev bra efter lite justerande.
Varför så ojämnt på avverkad skogsmark?
Samma vända i morgon, men då ska jag se upp vad jag sätter fötterna.

2 kommentarer:

  1. Vi gillar våra föryngringsytor:) .. mycket mat blir det till viltet:)) Fast ojämt .. hmm skogsmaskinerna kanske ..? .. Vi fick klaga efter en gallring en gång, då kom de tillbaka och gjorde fint efter sig:)

    SvaraRadera
  2. Visst blir det mat, det var mitt i matbordet jag hamnade :)
    Både diken efter maskiner och att det varit maskin som tuffsat till ytan och hela matbordet ca. en och en halv meter högt. Inte lätt :)

    SvaraRadera