torsdag 5 februari 2009

Några bra dagar

Torsdagen plockade jag lite av det som återstod från dagarna före. Men jag har bestämt mig att fortsätta med att rensa rent, köra bort saker och ting som jag inte använder. Så fortsättning av det följer.
Men dagens väder känns behagligt för att göra en promenad med Tuva, och sen var det någon dag sedan hon fick vara lös och söka i alla spännande dofter i skog och mark. Märkligt vad hon kan känna under snötäcket.
Klipper Tuvas klor före innan vi går ut, grannarna tror säkert att jag misshandlar stackarn, när det var två klor kvar började hon tjuta. Gick väldigt bra med klippningen idag, bortsett från de höga ljuden, och det har blivit bättre mot vad det varit.

Åkte ut till en jaktkompis, som tyvärr inte var hemma.
Så jag for och letade på en mindre väg som inte trafikeras av alltför många bilar och där fick en skön dags-promenad.
Tuva sökte fint i min närhet och på båda sidorna om vägen. Varje gång hon skall över vägen kallar jag in henne innan hon får gå ut åt det andra hållet. Har så tränat under lång tid och jag anar att kontakten därför blivit bättre. Promenaden var härlig med skog tyngd av snö, härligt att titta på.
Kvällen åkte jag på meditation, som är en gruppmeditation i kyrkan. Skönt att bara vara i sig själv och verkligen glömma hetsen i samhället och inom sig själv.
Bara få vara, vad härligt.

Onsdagen fortsatte i samma bana som gårdagen, vad man samlar i gömorna.

Tisdagens sysslor bestod av rensning i förråden av allt sådant "som kan vara bra att ha". Tyvärr har det samlats en hel del under några år , men inte var det något som kom till användning.
Tvättade en del plagg som lämnas till hjälpverkamhet, för att därmed hjälpa någon annan. Bättre än att köra till återvinningsstationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar